• Webshopkeurmerk
    ★★★★★
    ★★★★★
    9.7 / 10
    3286 beoordelingenss
  • Gratis bezorgd v.a. € 199,-
  • 100% Laagste prijs garantie
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Niet goed, is geld terug

Veelgestelde vragen

Welkom op de FAQ-pagina van Online Vloeren Specialist! Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, service en het bestelproces. Of u nu op zoek bent naar de perfecte vloer, ondervloer, plinten voor uw woning, advies nodig heeft over installatie, of meer wilt weten over onze levertijden en garanties, wij staan voor u klaar. Heeft u een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem gerust contact met ons op, en wij helpen u graag verder!

Levertijd
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Dankzij ons volledig geautomatiseerde bestelproces worden orders razendsnel verwerkt en geleverd. Orders worden binnen 24 uur verstuurd en uiterlijk binnen 4 werkdagen geleverd. Bestellingen die via een pakketdienst worden geleverd ontvangen automatisch een dag vóór aflevering een mail met track & trace code om zo de zending te volgen. Op deze manier weet u exact hoe laat u de bestelling kunt verwachten.

 

Pallets met laminaat vloer of PVC vloeren en lengtegoederen gaan via gespecialiseerde vervoerders en zij sturen minimaal 1 dag voor levering een bericht met de dag van aflevering. Op de dag van aflevering ontvangt u nogmaals een bericht met tijdstip van de aflevering. Voor vragen/opmerkingen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Leveringen vinden doorgaans plaats op werkdagen van maandag tot en met vrijdag tussen 07:00 en 18:00. Houd er rekening mee dat levertijden kunnen variëren, vooral tijdens drukke periodes.

Zijn er uitzonderingen op levertijd?

Ja, er zijn bepaalde producten met een afwijkende levertijd. Dit staat doorgaans vermeld in de tekst bij het product. 

Wat als mijn product toch niet op voorraad is?

Wij informeren u dan zo snel mogelijk met een verwachten leverdatum. Ook zullen we kijken of er een passend alternatief beschikbaar is wat we aan kunnen bieden. 

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer uw bestelling wordt bezorgd met PostNL of DHL, dan ontvangt u een dag voor levering de track & trace waarmee je de status van uw zending kunt volgen. Bestellingen die worden geleverd op een pallet of met lengtevervoer, geven de dag voor of de ochtend op de levering een verwachte levertijd door via e-mail.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat kan! Bij het afrekenen kunt u aangeven of u wilt dat de bestelling bezorgd wordt, of dat u deze af komt halen.

Zodra de bestelling dan gereed ligt voor afhaal, ontvangt u een bericht van ons.

Betaalopties
Hoe kan ik betalen?

Bij de Online Vloeren Specialist bieden we veel verschillende betaalopties aan. 

 

  • iDEAL
  • Bancontact - KBC/CBC
  • Overboeking per bank (Vooruitbetaling via bankoverschrijving)
  • PayPal
  • CreditCard
  • Achteraf betalen per pin/contant (alleen bij afhalen)
  • Klarna Achteraf Betalen na 30 dagen
  • iDEAL in3 - Betaal in 3 termijnen
Kan ik mijn bestelling gespreid betalen?

U kunt tijdens het afrekenen kiezen voor betalen met In3. U kunt dan de bestelling in 3 gelijke delen betalen.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dit kan door te kiezen voor de betaaloptie Klarna.

Retourneren
Tot hoelang na aankoop kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft het recht om uw bestelling binnen 30 dagen na aankoop te retourneren of een melding te maken dat u (een deel van) de bestelling wil retourneren.

Lees hier de retourvoorwaarden.

Ik heb geen verpakking meer, kan ik retourneren?

Nee, retourneren kan alleen wanneer het product onbeschadigd is en verpakt zit in de originele verpakking.

Kan ik mijn overgebleven vloer retourneren?

Er zijn uitzonderingen op de te retourneren producten, deze vind u hieronder.

 

Maatwerk producten die speciaal voor u gemaakt zijn (bijv. gesneden matten of maatwerk plinten) kunnen niet retour, gewijzigd of geannuleerd worden. Ook PVC vloeren met een batch nr. kunnen niet worden geretourneerd omdat deze niet gecombineerd kunnen worden met andere batch nummers i.v.m. mogelijk kleurverschil tussen de verschillende producties. Chemische producten zoals lijmen, lakken en oliëen kunnen ook niet retour vanwege de strenge opslagvoorwaarden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

De producten dienen in ongebruikte en onbeschadigde staat retour te worden gezonden in de originele verpakking zoals u deze ontvangen hebt. Dus behandel uw aankoop net zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Bekijk hem van alle kanten maar gebruik het (nog) niet. VenturaDesign moet namelijk in staat zijn om het product te kunnen wederverkopen. 

U kunt de producten retour sturen of brengen naar:


Online Vloeren Specialist
t.a.v. retouren afdeling
Rollecate 3e
7711 GG Nieuwleusen

 

De kosten voor de retourzending zijn volledig voor de klant, indien producten ongefrankeerd retour worden gezonden zullen de retourkosten hiervan worden doorberekend. Wij bieden geen ophaalservice, u bent dus zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

 

Wij sturen u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging per e-mail wanneer wij het retourformulier hebben ontvangen, binnen 14 dagen na ontvangst van de retourgoederen storten wij het complete aankoopbedrag terug. Zonder retourformulier kunnen retourzendingen niet in behandeling worden genomen.

 

Download hier het retourformulier

 

Voordat u een bestelling retour stuurt dient u altijd eerst het retourformulier te mailen naar: info@onlinevloerenspecialist.nl

Klachten of beschadigingen
Waar kan ik terecht met mijn klacht?

U kunt uw klacht via email of telefoon aan ons doorgeven, dit kan door te mailen naar info@onlinevloerenspecialist.nl of bellen naar +31529 - 712071

Liever een brief sturen? Dat kan door een brief te sturen naar:

OnlineVloerenSpecialist.nl
T.a.v. customerservice
Rollecate 3e
7711 GG Nieuwleusen


Wij brengen u binnen 3 werkdagen per e-mail op de hoogte wanneer wij de klacht hebben ontvangen, u ontvangt uiterlijk 14 dagen later een antwoord. Gelieve dus altijd een e-mail adres en/of telefoon nummer te vermelden bij uw klacht.

 

Klikt hier voor meer informatie over de klachtenafhandeling.

Wat te doen wanneer een product beschadigd is geleverd?

Helaas kan het voorkomen dat er een product beschadigd aankomt, mocht dit het geval zijn, meldt dit dan binnen 2 dagen na levering aan ons. Hiervoor ontvangen wij graag onderstaande informatie zodat wij de klacht zo snel en goed mogelijk kunnen afhandelen.

 

  • Enkele foto’s van de schade en de verpakking
  • Een duidelijke beschrijving van de klacht.
  • Ordernummer
  •  

Plaats het product terug in de originele verpakking zodat deze eventueel door ons transportbedrijf weer opgehaald kan worden.

 

Wij streven ernaar de melding binnen drie werkdagen af te handelen. Wij nemen hierover hoe dan ook zo snel mogelijk contact met u op om de kwestie op te lossen.

Bezorgen of afhalen
Kunnen wij de producten ook zelf ophalen in Nieuwleusen.

Ja, hier rekenen wij dan ook géén handlingskosten voor. Wel dient u vooraf contact op te nemen met de klantenservice om te controleren of uw bestelling gereed staat om afgehaald te worden.

Bezorgen jullie aan huis?

Dat is zeker mogelijk! Bij bestellingen boven de €199,- doen we dit zelfs geheel gratis.

Levert u ook in het buitenland?

Ja, wij leveren wereldwijd. In Nederland en België hanteren wij onderstaande voorwaarden. Voor leveringen buinten Nederland of België vragen wij u om contact op te nemen, wij zullen u dan een prijsopgave doen toekomen.

 

Bezorging in Nederland
Vanaf € 199,- GRATIS bij u thuis geleverd
Van € 0,- tot € 199,- rekenen wij € 9,95 bezorgkosten


Bezorging in België
vanaf € 199,- gratis bij u thuis geleverd
van € 0,- tot € 199,- rekenen wij € 14,95 bezorgkosten

Kan ik een afwijken afleveradres opgeven?

Tijdens het afronden van uw bestelling kunt u kiezen voor het afleveradres. Wanneer deze afwijkt van het factuuradres, dan kunt u het factuuradres aanpassen.

Levering en Montage
Tot waar leveren jullie?

Wij leveren tot aan de eerste deur op de begane grond.

 

U kunt altijd aan de chauffeur vragen of deze het elders verder wil plaatsen, maar Online Vloeren Specialist is hier niet verantwoordelijk voor.