Veelgestelde vragen
Welkom op de FAQ-pagina van Online Vloeren Specialist! Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, service en het bestelproces. Of u nu op zoek bent naar de perfecte vloer, ondervloer, plinten voor uw woning, advies nodig heeft over installatie, of meer wilt weten over onze levertijden en garanties, wij staan voor u klaar. Heeft u een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem gerust contact met ons op, en wij helpen u graag verder!
Dankzij ons volledig geautomatiseerde bestelproces worden orders razendsnel verwerkt en geleverd. Orders worden binnen 24 uur verstuurd en uiterlijk binnen 4 werkdagen geleverd. Bestellingen die via een pakketdienst worden geleverd ontvangen automatisch een dag vóór aflevering een mail met track & trace code om zo de zending te volgen. Op deze manier weet u exact hoe laat u de bestelling kunt verwachten.
Pallets met laminaat vloer of PVC vloeren en lengtegoederen gaan via gespecialiseerde vervoerders en zij sturen minimaal 1 dag voor levering een bericht met de dag van aflevering. Op de dag van aflevering ontvangt u nogmaals een bericht met tijdstip van de aflevering. Voor vragen/opmerkingen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Leveringen vinden doorgaans plaats op werkdagen van maandag tot en met vrijdag tussen 07:00 en 18:00. Houd er rekening mee dat levertijden kunnen variëren, vooral tijdens drukke periodes.
Ja, er zijn bepaalde producten met een afwijkende levertijd. Dit staat doorgaans vermeld in de tekst bij het product.
Wij informeren u dan zo snel mogelijk met een verwachten leverdatum. Ook zullen we kijken of er een passend alternatief beschikbaar is wat we aan kunnen bieden.
Wanneer uw bestelling wordt bezorgd met PostNL of DHL, dan ontvangt u een dag voor levering de track & trace waarmee je de status van uw zending kunt volgen. Bestellingen die worden geleverd op een pallet of met lengtevervoer, geven de dag voor of de ochtend op de levering een verwachte levertijd door via e-mail.
Ja, dat kan! Bij het afrekenen kunt u aangeven of u wilt dat de bestelling bezorgd wordt, of dat u deze af komt halen.
Zodra de bestelling dan gereed ligt voor afhaal, ontvangt u een bericht van ons.
Bij de Online Vloeren Specialist bieden we veel verschillende betaalopties aan.
- iDEAL
- Bancontact - KBC/CBC
- Overboeking per bank (Vooruitbetaling via bankoverschrijving)
- PayPal
- CreditCard
- Achteraf betalen per pin/contant (alleen bij afhalen)
- Klarna Achteraf Betalen na 30 dagen
- iDEAL in3 - Betaal in 3 termijnen
U kunt tijdens het afrekenen kiezen voor betalen met In3. U kunt dan de bestelling in 3 gelijke delen betalen.
Ja, dit kan door te kiezen voor de betaaloptie Klarna.
U heeft het recht om uw bestelling binnen 30 dagen na aankoop te retourneren of een melding te maken dat u (een deel van) de bestelling wil retourneren.
Lees hier de retourvoorwaarden.
Nee, retourneren kan alleen wanneer het product onbeschadigd is en verpakt zit in de originele verpakking.
Er zijn uitzonderingen op de te retourneren producten, deze vind u hieronder.
Maatwerk producten die speciaal voor u gemaakt zijn (bijv. gesneden matten of maatwerk plinten) kunnen niet retour, gewijzigd of geannuleerd worden. Ook PVC vloeren met een batch nr. kunnen niet worden geretourneerd omdat deze niet gecombineerd kunnen worden met andere batch nummers i.v.m. mogelijk kleurverschil tussen de verschillende producties. Chemische producten zoals lijmen, lakken en oliëen kunnen ook niet retour vanwege de strenge opslagvoorwaarden.
De producten dienen in ongebruikte en onbeschadigde staat retour te worden gezonden in de originele verpakking zoals u deze ontvangen hebt. Dus behandel uw aankoop net zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Bekijk hem van alle kanten maar gebruik het (nog) niet. VenturaDesign moet namelijk in staat zijn om het product te kunnen wederverkopen.
U kunt de producten retour sturen of brengen naar:
Online Vloeren Specialist
t.a.v. retouren afdeling
Rollecate 3e
7711 GG Nieuwleusen
De kosten voor de retourzending zijn volledig voor de klant, indien producten ongefrankeerd retour worden gezonden zullen de retourkosten hiervan worden doorberekend. Wij bieden geen ophaalservice, u bent dus zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Wij sturen u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging per e-mail wanneer wij het retourformulier hebben ontvangen, binnen 14 dagen na ontvangst van de retourgoederen storten wij het complete aankoopbedrag terug. Zonder retourformulier kunnen retourzendingen niet in behandeling worden genomen.
Download hier het retourformulier
Voordat u een bestelling retour stuurt dient u altijd eerst het retourformulier te mailen naar: info@onlinevloerenspecialist.nl
U kunt uw klacht via email of telefoon aan ons doorgeven, dit kan door te mailen naar info@onlinevloerenspecialist.nl of bellen naar +31529 - 712071
Liever een brief sturen? Dat kan door een brief te sturen naar:
OnlineVloerenSpecialist.nl
T.a.v. customerservice
Rollecate 3e
7711 GG Nieuwleusen
Wij brengen u binnen 3 werkdagen per e-mail op de hoogte wanneer wij de klacht hebben ontvangen, u ontvangt uiterlijk 14 dagen later een antwoord. Gelieve dus altijd een e-mail adres en/of telefoon nummer te vermelden bij uw klacht.
Klikt hier voor meer informatie over de klachtenafhandeling.
Helaas kan het voorkomen dat er een product beschadigd aankomt, mocht dit het geval zijn, meldt dit dan binnen 2 dagen na levering aan ons. Hiervoor ontvangen wij graag onderstaande informatie zodat wij de klacht zo snel en goed mogelijk kunnen afhandelen.
- Enkele foto’s van de schade en de verpakking
- Een duidelijke beschrijving van de klacht.
- Ordernummer
Plaats het product terug in de originele verpakking zodat deze eventueel door ons transportbedrijf weer opgehaald kan worden.
Wij streven ernaar de melding binnen drie werkdagen af te handelen. Wij nemen hierover hoe dan ook zo snel mogelijk contact met u op om de kwestie op te lossen.
Ja, hier rekenen wij dan ook géén handlingskosten voor. Wel dient u vooraf contact op te nemen met de klantenservice om te controleren of uw bestelling gereed staat om afgehaald te worden.
Dat is zeker mogelijk! Bij bestellingen boven de €199,- doen we dit zelfs geheel gratis.
Ja, wij leveren wereldwijd. In Nederland en België hanteren wij onderstaande voorwaarden. Voor leveringen buinten Nederland of België vragen wij u om contact op te nemen, wij zullen u dan een prijsopgave doen toekomen.
Bezorging in Nederland
Vanaf € 199,- GRATIS bij u thuis geleverd
Van € 0,- tot € 199,- rekenen wij € 9,95 bezorgkosten
Bezorging in België
vanaf € 199,- gratis bij u thuis geleverd
van € 0,- tot € 199,- rekenen wij € 14,95 bezorgkosten
Tijdens het afronden van uw bestelling kunt u kiezen voor het afleveradres. Wanneer deze afwijkt van het factuuradres, dan kunt u het factuuradres aanpassen.
Wij leveren tot aan de eerste deur op de begane grond.
U kunt altijd aan de chauffeur vragen of deze het elders verder wil plaatsen, maar Online Vloeren Specialist is hier niet verantwoordelijk voor.